uralkodó Isten (Bibliai idézetek)

durmitor.jpg

  Az alábbi gyűjtés olyan idézeteket tartalmaz, amik szó szerint azt igazolják, hogy nem független lények vagyunk, hanem Isteni befolyás alattiak, sőt az övéi. Ugyanez igaz a népekre és azok uralkodóira, de a komplett természetre, beleértve az időjárást és az időt is.

Övéi vagyunk

 

Rm 11:36

Bizony, őtőle, őáltala és őreá nézve van minden: övé a dicsőség mindörökké

Jób 34:14-15

Ha csak magával gondolna, visszavenné magához lelkét és leheletét, egyszerre kimúlna minden élőlény, és az ember visszatérne a porba.

 Ez arra utal, hogy mindenféle halál az Úr hatalma alá van rendelve.

Ézs 26:12

URam, te szerzel nekünk békességet, hiszen mindent te tettél, ami velünk történt.

Jel 4:11

„Méltó vagy, Urunk és Istenünk, hogy tied legyen a dicsőség, a tisztesség és a hatalom, mert te teremtettél mindent, és minden a te akaratodból lett és teremtetett”.

Rm 8:6-7

A test törekvése halál, a Lélek törekvése pedig élet és békesség, minthogy a test törekvése ellenségeskedés Istennel, mert Isten törvényének nem engedelmeskedik, és nem is tud engedelmeskedni.

A test, ha a "szabad akaratával" akarna, akkor se tudna...

Mt 6:24

„Senki sem szolgálhat két úrnak, mert vagy az egyiket gyűlöli, és a másikat szereti, vagy az egyikhez ragaszkodik, és a másikat megveti: nem szolgálhattok Istennek és a mammonnak.

(ha szolga, akkor nem független, hanem vezetett, nem tiszta szabad az akarata) 

Rm 6 18

Felszabadulván pedig a bűn alól, az igazságnak szolgáivá lettetek. 

Jn 17:3

Kijelentettem a te nevedet az embereknek, akiket nekem adtál a világból. A tieid voltak, és nekem adtad őket

Zs 37:23

Az ÚR irányítja annak az embernek a lépteit, akinek az útja tetszik neki.

Jn 17:2

hatalmat adtál neki minden halandó felett, hogy mindazoknak, akiket neki adtál, örök életet adjon

Jn17:9

nem a világért könyörgök, hanem azokért, akiket nékem adtál, mert a tiéid.

Jn17:12

akiket nékem adtál, megőrizém, és senki el nem veszett közülök

II Tim 2:19

Mindazáltal megáll az Istennek erős fundamentoma, melynek pecséte ez: Ismeri az Úr az övéit; 

Fundamentumnak nevezi a pecsétet, és azt a tényt, hogy az övéit ismeri. Nem nagy torzítás tehát az a kijelentés, hogy vannak övéi. De akkor vannak, akik nem az övéi?

Dán 5:23

az Istent pedig, akinek kezében van a te lelked, és előtte minden te útad, nem dicsőítetted

 Bélsaccar halála nem random esemény, vagy  ember  döntése volt, hanem Isten kézi vezérlése közbe valósult meg. Ez volt az előrejelzés. Már aznap éjjel meg is halt.

Jn 8:47

Aki az Istentől van, hallja az Isten beszédeit; ti azért nem halljátok, mert nem az Istentől valók vagytok.

I Pét 1:5

újjászült minket  … hervadhatatlan örökségre, amely a mennyekben van fenntartva számunkra, akiket Isten hatalma őriz hit által az üdvösségre, amely készen van, hogy az utolsó időben nyilvánvalóvá legyen.

I Móz 11:7

Menjünk csak le és zavarjuk ott össze a nyelvüket, hogy ne értsék egymás nyelvét! Így szélesztette szét őket onnan az ÚR az egész föld színére, és abbahagyták a város építését. 

Jer 10:23

Tudom, URam, hogy az ember nem ura élete útjának, és a rajta járó nem maga irányítja lépteit!

Károli:

Az embernél vannak az elme gondolatjai; de az Úrtól van a nyelv felelete.

Pld 16:9

Az embernek az értelme terveli ki útját, de az ÚR irányítja járását.

Pld 19:21

Sokféle szándék van az ember szívében, de csak az ÚR tanácsa valósul meg.

Jób 12:10

Az ő kezében van minden élőnek a léte és a minden emberi testnek adott lélek.

Jób 12:13-24

De tőle van a bölcsesség és hatalom, övé a tanács és az értelem. Ha ő ront le valamit, nem építik fel, ha bezár valakit, nem engedik ki.   Ha elzárja a vizeket, kiszárad minden, ha nekiereszti, felforgatják a földet. Tőle van az erő és a siker, hatalmában van a tévelygő és a tévelygésbe vivő. Tanácsadókat tesz bolonddá, és bírákból űz gúnyt. Királyok bilincseit nyitja ki, és övet köt derekukra. Papokat tesz bolonddá, hatalmasokat ügyefogyottá. Megbízhatóktól vonja meg a szót, vének ítélőképességét veszi el. Előkelőkre zúdít megvetést, hatalmasok övét lazítja meg. Mély, sötét titkokat leplez le, napvilágra hozza a homályos dolgokat. Népeket tesz naggyá, majd elpusztítja őket, népek határát terjeszti ki, azután elűzi őket. Elveszi az ország népe vezetőinek eszét, és hagyja, hogy bolyongjanak az úttalan pusztában. 

mennyi mindent elvállal…

Rm 14:4

Tulajdon urának áll, vagy esik. De meg fog állni, mert van hatalma az Úrnak arra, hogy megtartsa.

II Sám 14:14

amíg Isten nem veszi el az életet 

Ezt ugyan  nem egy igazolt ember mondta, csak egy random alattvaló 

Apcs 17:25-26

ő ad mindenkinek életet, leheletet és mindent. Az egész emberi nemzetséget is egy vérből teremtette, hogy lakjon a föld egész felszínén;

Apcs 17:28

mert őbenne élünk, mozgunk és vagyunk.

Dán 2:21

Ő szabja meg a különböző időket és alkalmakat. Királyokat taszít el, és királyokat támaszt. Ő ad bölcsességet a bölcseknek és tudományt a nagy tudósoknak.

I Kor 3:6-7

Én ültettem, Apollós öntözte, de a növekedést az Isten adta. Úgyhogy az sem számít, aki ültet, az sem, aki öntöz, hanem csak Isten, aki a növekedést adja.

 A kompatibilizmusra  is példa, hiszen az emberi párhuzamos cselekvés is látható

Ef 5:20

adjatok hálát az Istennek, az Atyának mindenkor mindenért

 ebből következik, hogy a minden mögött is :-)  Ő áll, ha már neki kell érte hálát adni

Jn 1:12-13

Akik pedig befogadták, azokat felhatalmazta arra, hogy Isten gyermekeivé legyenek; mindazokat, akik hisznek az ő nevében, akik nem vérből, sem a test, sem a férfi akaratából, hanem Istentől születtek

 Istentől születés avagy Isten rendelése, terve volt, nem egyéb döntés/cselekedet eredménye

Más interpretáció: a felsorolásban, folyamat sorrendben  először van az ember általi befogadás, erre  jutalom a Isten gyermekévé felhatalmazás, de a végén az  egész le van öntve azzal, hogy az egész az Isteni (előzetes) terv és akarat terméke.

Jn3:27

Semmit sem szerezhet az ember, ha nem a mennyből adatott meg neki

Zs 37:23

Az ÚR irányítja annak az embernek a lépteit, akinek az útja tetszik neki.

Jób 37:11-12

nedvességgel terheli meg a felleget, és villámot szór a felhő. Gomolyog az körös-körül, hogy az ő irányítása szerint megtegye mindazt, amit csak parancsol az egész föld kerekségén

Zs 16:5

te tartod kezedben sorsomat

 Hogyan hangzana ez a szabad akaratos gondolkodás szerint? Hiszen én döntök. Maximum annyit  tudhat Isten, hogy hogyan fogok dönteni, de beleavatkozási, tervezés joga nincs.

Jak 5:11

Jób állhatatosságáról hallottatok, és láttátok, hogyan intézte a sorsát az Úr

Jer 9:23

Aki dicsekedni akar, azzal dicsekedjék, hogy érti és tudja rólam, hogy én vagyok az ÚR, aki szeretetet, jogot és igazságot teremtek a földön, mert ezekben telik kedvem - így szól az ÚR!

 A legfontosabb jellemzője egy kóser önéletrajznak, ha Úr szót jól érti az illető. Nem mi vagyunk az urak!

Mt 14:28-31

Péter ekkor így szólt hozzá: „Uram, ha te vagy, parancsold meg, hogy menjek oda hozzád a vízen.” Mire ő így szólt: „Jöjj!” Péter erre kiszállt a hajóból, elindult a vízen, és Jézus felé ment. Amikor azonban az erős szélre figyelt, megijedt, és amint süllyedni kezdett, felkiáltott: „Uram, ments meg!” Jézus azonnal kinyújtotta a kezét, megragadta őt, és ezt mondta neki: „Kicsinyhitű, miért kételkedtél?”

 Ha csak puszta szabad akarat lenne, akkor a Jézusi parancs kérése a saját cselekedethez totál idegen és érthetetlen lenne (az is sok templomba járó számára).

 A végén valami furcsaság van, ami mégis a függetlenségre utalna, de a történet nem azt állítja, hogy Jézus parancsa/terve ellenére történés történt, hanem azt, hogy amikor levette a tekintetét a lényegről, akkor elsüllyedt. Semmi nem mondja, hogy nem lehetett az eredeti terv része tanmeseként a botlás.

Ézs 44:6-7

Ezt mondja az ÚR, Izráel királya és megváltója, a Seregek URa: Én vagyok az első és az utolsó, rajtam kívül nincs isten. Kicsoda olyan, mint én? Szóljon, mondja meg, sorolja fel, hogy mi történt, amióta hajdan népet alkottam; és mondják el a jövendőt, ami következik.

 Az istenségi vizsga  kihívása: mondd meg a jövőt!

Ézs 41:22

Adják elő, és mondják meg nekünk, hogy mi fog történni. Mondják meg, mi volt régen, hadd szívleljük meg; vagy tudassák velünk, mi következik, hadd tudjuk meg a jövendőt!

Ézs 45:5-6

Én vagyok az ÚR, nincs más, nincs isten rajtam kívül! Én öveztelek föl, noha nem ismertél. Hadd tudják meg napkelettől napnyugatig, hogy nincs más rajtam kívül, én vagyok az ÚR, nincs más! Én alkottam a világosságot, én teremtettem a sötétséget, én szerzek békességet, én teremtek bajt, én, az ÚR, cselekszem mindezt.

Ézs 45:23

Rám figyeljetek a föld legvégéről is, és megszabadultok, mert én vagyok az Isten, nincs más! Magamra esküdtem, igazság jött ki számon, szavam megmásíthatatlan: Előttem hajol meg minden térd, rám esküszik minden nyelv,

 Isten identitásáról beszél, ismételve, szemléletesen. Nem az ember akaratáról, pedig látszólag az is közreműködik ezekben.

Ézs 46:3-4

Hallgass rám, Jákób háza, és Izráel házának egész maradéka, ti, akiket születésetek óta hordozok, világra jöveteletek óta viszlek:  Vénségetekig ugyanaz maradok, ősz korotokig én hordozlak! Én alkottalak, én viszlek, én hordozlak, én mentelek meg.

 azt sulykolja, hogy MINDENT ő tesz, pedig ezek is emberi cselekedetekben valósulnak meg

Ézs 45:1-2

Ezt mondja az ÚR fölkentjének, Círusnak, akinek erősen fogom a jobb kezét, népeket terítek le előtte, és királyok övét oldom meg, kitárulnak előtte az ajtók, nem maradnak zárva a kapuk: Én megyek előtted, a rögös utat elegyengetem, az ércajtókat betöröm, és a vaszárakat leverem.

Ézs 43:13

én Isten vagyok. Ezután is csak én leszek! Nincs, aki kezemből kiragadjon, ha én cselekszem, ki másíthatja meg?

Jak 1:13-18

 Senki se mondja, amikor kísértésbe jut: az Isten kísért engem, mert az Isten a gonosztól nem kísérthető, és ő maga sem kísért senkit a gonosszal. Mert mindenki saját kívánságától vonzva és csalogatva esik kísértésbe. Azután a kívánság megfoganva bűnt szül, a bűn pedig kiteljesedve halált nemz. Ne tévelyegjetek, szeretett testvéreim: minden jó adomány és minden tökéletes ajándék onnan felülről, a világosság Atyjától száll alá, akiben nincs változás, sem fénynek és árnyéknak váltakozása. Az ő akarata minket az igazság igéje által, hogy mintegy első zsengéje legyünk teremtményeinek.

 komplex ige, eleve rendelést tagadó is lehetne, de mégis az ő akarata szült minket… a zsenge pedig elsőt jelent, ráadásul időben

 Nem kísért, de bizony próbál és tesztel is (külön alfejezet ez)

Apcs 1:7

Nem a ti dolgotok, hogy olyan időkről és alkalmakról tudjatok, amelyeket az Atya a maga hatalmába helyezett.

 Úr a népek, a hatalmak és a természet felett

 

Dán 5:18-19

A felséges Isten királyságot, nagyságot, méltóságot és dicsőséget adott atyádnak, Nebukadneccarnak. Olyan nagy hatalmat adott neki, hogy remegtek és rettegtek tőle a különböző nyelvű népek és nemzetek. Megölte, akit akart, és életben hagyta, akit akart; fölemelte, akit akart, és megalázta, akit akart.

Jer 27:5-6

Én teremtettem a földet, az embert és a barmot, a melyek e föld színén vannak, az én nagy erőmmel és az én kinyujtott karommal, és annak adom azt, a ki kedves az én szemeim előtt: És most én odaadom mind e földeket Nabukodonozornak, a babiloni királynak, az én szolgámnak kezébe; sőt a mezei állatokat is néki adom, hogy néki szolgáljanak.

Dán 4:13-14 és 29

Boruljon el emberi elméje, állati értelem maradjon csak benne, hét időszak teljék el így fölötte! Az angyalok hozták ezt a rendelkezést, a szentek végzése ez a parancsolat. Hadd tudják meg az élők, hogy az emberek királyságán a Felséges uralkodik: annak adja, akinek akarja, és a legalacsonyabb sorból is trónra emelhet valakit.

Száműznek az emberek közül, a mezei vadak közt tanyázol, füvet eszel, mint az ökrök, és hét időszak múlik el fölötted, amíg el nem ismered, hogy a Felséges uralkodik az emberek királysága fölött, és annak adja azt, akinek akarja.

 Nabukodonozor meghülyülése előre jósolva (vagy tervezve)

Dán14:31

Amikor eltelt ez az idő, én, Nebukadneccar, föltekintettem az égre, és értelmem visszatért.

 Nem csak kora legnagyobb hatalma volt, hanem a korábbi, Dániel 2-ben leírt álma szerint  Isten is a történelem legnagyobb uralkodójának látta őt, mégis Isten volt a közvetlen főnöke, tőle volt a hatalma. Vajon csak abban az időben volt ez így? Nabukodonozor nem volt igazi hívő, tehát azt se lehet mondani, hogy emiatt volt ez a befolyás. Csak alkalmanként hódolt be Istennek. Isten szabta az időt, és rendelte a meghülyülést és a gyógyulást is.

Dán 14:32

tetszése szerint bánik az ég seregével és a föld lakóival.

Mt 10:29-31

„Ugye, a verébnek párja egy fillér, és egy sem esik le közülük a földre Atyátok tudtán kívül? Nektek pedig még a hajatok szálai is mind számon vannak tartva. Ne féljetek tehát: ti sok verébnél értékesebbek vagytok.”

 

Az Isteni felügyelet szintjére is utal az idézet. Kontroll alatt van a világ és a sors is! Nem lehet belemagyarázni, hogy Isten csak tud a dolgokról, mert kapcsolódik a "ne félj" felhívás is, aminek csak akkor van értelme, ha Isten a cselekvő, nem pedig mi, hiszen elég vézna vigasz az, amikor a saját képességeink, a jó választásunk lehet csak a reményünk, nem pedig a Teremtő szava.

Dán 5:23

az Istent pedig, akinek kezében van a te lelked, és előtte minden te útad, nem dicsőítetted

Jób 12: 16 ,23

 Tőle van az erő és a siker, Királyok bilincseit nyitja ki, és övet köt derekukra, Királyok bilincseit nyitja ki, és övet köt derekukra. Népeket tesz naggyá, majd elpusztítja őket, népek határát terjeszti ki, azután elűzi őket.

Jn 19:11

Semmi hatalmad nem volna rajtam, ha felülről nem adatott volna neked: ezért annak, aki engem átadott neked, nagyobb a bűne.”

  Még  egy élet-halál fölött uralkodó helytartó sem független gondolkodó …

Jób 12:23-24

Népeket tesz naggyá, majd elpusztítja őket, népek határát terjeszti ki, azután elűzi őket. Megfosztja értelmétől az ország népének vezetőit, és engedi, hogy úttalan pusztában bolyongjanak.

II Móz 6:1

Majd meglátod, mit cselekszem a fáraóval, mert erős kéz kényszeríti arra, hogy elbocsássa, erős kéz kényszeríti arra, hogy elűzze őket országából.

Józsué 11:20

Az Úr megkeményítette a szívüket, hogy harcoljanak Izrael ellen.

I Sám 13:13-15

Nem teljesítetted Istenednek, az ÚRnak a parancsát, amelyet parancsolt neked, pedig most véglegesen megerősítette volna az ÚR Izráelben a királyságodat. Most azonban nem lesz királyságod maradandó. Keresett magának az ÚR szíve szerint való embert, és őt tette az ÚR népe fejedelmévé, mert te nem teljesítetted, amit az ÚR parancsolt.

I Sám 17:47

Az Úr kezében van a háború, és Ő ad a kezünkbe benneteket.

 

Dávid előre tájékoztatja Góliátot a háttérben működő szabályokról, holott az ő saját  parittya vetését és képességét is emlegethette volna, mint döntő és a látható által igazolt tényezőt.

Kol 2:10

(Krisztus) a feje minden fejedelemségnek és hatalmasságnak

Mt 5:45

legyetek a ti mennyei Atyátoknak fiai, aki felhozza az ő napját mind a gonoszokra, mind a jókra, és esőt ád mind az igazaknak, mind a hamisaknak.

 Még az eső is kézi vezérelt…

Jer 14:22

Van-e a pogányok bálványai közt, aki esőt ad? És az egek maguktól zúdíthatnak-e záport? Ugye, te viszed ezt, Uram, végbe mind? Istenünk, te vagy a reménységünk,

Zs 147 8-9

beborítja az eget felhővel, esőt készít a föld számára, és füvet sarjaszt a hegyeken; Aki megadja táplálékát a baromnak, a holló-fiaknak, amelyek kárognak.

16-18

Olyan havat ád, mint a gyapjú, és szórja a deret, mint a port. Darabokban szórja le jegét: ki állhatna meg az ő fagya előtt? Kibocsátja szavát s szétolvasztja őket; megindítja szelét s vizek folydogálnak.

Jób 5:10

(Isten) Esőt ad a föld színére, vizet bocsát a mezőkre.

Jób 26:8

Fellegekbe zárta a vizeket, nem hasad meg a felhő alattuk.

Az örönvízi Isteni aktivitásra utal. Az se puszta meteorológiai anomália volt, holott biztosan arra fogták volna a mai tudósaink.

I Móz 9:14

Amikor felhővel borítom be a földet, és feltűnik a szivárvány a felhőn, akkor visszaemlékezem a szövetségemre, amelyet veletek és minden élőlénnyel kötöttem, amely testben él, és nem válik többé a víz özönvízzé minden élőlény pusztulására.

 

A felhőt és a szivárványt is Ő intézi az égre, pedig ezek alap fizikai jelenségek, amik  a fizika szerint egyértelműen következnek a légköri körülményekből.

Zs 135:6-7

Amit csak akar az ÚR, megteszi az égen és a földön és a mélységes tengerekben. Felhőket hoz fel a föld széléről, villámokat szór, ha esik az eső, szelet bocsát ki kamráiból.

Jób 28:25-26 

megszabta a szél erejét, és megállapította a vizek mértékét, megszabta az esőnek a rendjét és a mennydörgő viharfelhő útját

Zs 148:8

Tűz és jégeső, hó és köd, szélvihar, a melyek az ő rendelését cselekszik

Zs 89:10

te uralkodsz a dühöngő tengeren

Zsolt 50:10-12

enyém az erdő minden vadja, és ezernyi hegynek minden állata. Ismerem a hegyek minden madarát, enyém a mező vadja is. Ha éhezném, nem szólnék neked, mert enyém a világ és ami betölti.

Nincs, ami nem az övé, az ő fennhatósága alá tartozna.

II Móz 4:10-11

A szám akadozó, a nyelvem lassú.” Az Úr ezt válaszolta: „Ki adott szájat az embernek, ki teszi némává vagy süketté, látóvá vagy vakká?

I Sám 1:5

az ÚR bezárta (Anna) méhét.

 Szó szerint nem tervezést igazol, hanem csak isteni akciót, de aki cselekszik, az vajon nem tervezi is e azt előre??? 

Zs 22:10

Te hoztál ki engem anyám méhéből, biztonságba helyeztél anyám emlőin.

 A szülést is Isten végezte Dávid szerint, holott a látható szerint az ő anyja a saját akaratából a  saját izomzatával vitte ezt végbe.

Zs 104:27-30

Mindezek arra várnak, hogy idejében adj nekik eledelt.  

Ha adsz nekik, szedegetnek, ha bőkezű vagy, jóllaknak javaiddal.

Ha elrejted orcádat, megrémülnek, ha elveszed lelküket, kimúlnak, és ismét porrá lesznek.

Ha kiárasztod lelkedet, új teremtmények keletkeznek, és megújítod a termőföldeket.

I Móz 16:2

„Nézd, az Úr nem adott nekem gyermeket. Menj be szolgálómhoz, általa talán gyermekhez jutok.”

 I Móz 15:3 ugyanez, ott Ábrahám is így szól. A gyermekáldás nem a férfi, vagy a nő hatásköre, hanem Istené.

Zs 135:10-11

Sok népet vert meg, hatalmas királyokat ölt meg:Szíhón emóri királyt, Ógot, Básán királyát és Kánaán összes királyát.

Zs 144:10

Te adsz győzelmet a királyoknak

I Kir 11:31-32

ezt mondotta az ÚR, Izráel Istene: Én kiszakítom az országot Salamon kezéből, és tíz törzset neked adok. Egy törzs azonban az övé marad szolgámért, Dávidért és Jeruzsálem városáért, amelyet kiválasztottam Izráel összes törzse közül.

Zsolt 47:7-10

Mert az egész föld királya Isten, zengjetek neki éneket!
Isten uralkodik a népeken, szent trónusán ül az Isten. Istené a föld minden uralkodója

Pld 21:1

Olyan az Úr kezében a király szíve, mint a patak vize, arra vezeti, amerre akarja.

Pld 21:31

Készen áll a ló a csata napján, de az Úr adja a győzelmet.

Zs 22:29

az ÚRé a királyi hatalom, ő uralkodik a népeken.

Rm 13:1

Minden lélek engedelmeskedjék a felettes hatalmaknak, mert nincs hatalom mástól, mint Istentől, ami hatalom pedig van, Istentől rendeltetett.

 Nem tervezés közvetlenül, de a befolyás teljesen igazolva van. Befolyás terv nélkül viszont hogy lehetne?

Rm 14:9

Krisztus azért halt meg, és azért kelt életre, hogy mind a holtakon, mind az élőkön uralkodjék.

 Az uralkodás szó nem hibás fordítás.


I kir 11:11-13

nem tartottad meg a velem kötött szövetséget, sem rendelkezéseimet, amelyeket adtam neked, azért én ki fogom szakítani kezedből az országot, és a te szolgádnak adom. De apádért, Dávidért nem a te napjaidban teszem meg ezt: majd a fiad kezéből fogom kiszakítani. De nem az egész országot szakítom ki: adok a fiadnak egy törzset szolgámért, Dávidért és Jeruzsálemért, amelyet kiválasztottam. 

 Az ország kettészakadása előtt Isten (nevében szóló próféta) egyes szám első személyben vállalja az egész folyamatért a felelősséget, mint aktív tényező. És mellesleg királyt is csinált egy átlagos közemberből a prófétai szó. 

Jel 1:5

(Jézus Krisztustól, a hű tanútól), aki elsőszülött a halottak közül, és a föld királyainak fejedelme

Ez38:3-5

Így szól az én Uram, az ÚR: Én ellened fordulok, Góg, aki Rós, Mesek és Tubal fejedelme vagy! Megfordítalak, horgokat akasztok az álladba, kivezetlek téged és egész haderődet, a lovakat és a lovasokat, akik mindnyájan teljes fegyverzetet öltöttek, ezt a nagy sereget, amely nagy és kis pajzzsal és karddal van fölszerelve.

Zs 66:7

Hatalmasan uralkodik mindenkor, szemmel tartja a népeket, hogy ne kelhessenek föl a lázadók.